Villkor & Info

KÖPVILLKOR

Köp

Vid bestÀllning trÀffas avtal om köp först nÀr PS Expo AB (Dekalkit.se) bekrÀftat bestÀllningen genom en orderbekrÀftelse. En orderbekrÀftelse genereras och skickas ut till kunds e-post adress automatiskt. PS Expo AB (Dekalkit.se) tar förbehÄll för prissÀttningsfel och enhetsfel som orsakats av valutakursförÀndringar, krig, terrorism, naturkatastrofer, kÀrnvapenattack, force majeure, leveransproblem, skatteförÀndringar samt utsÄlda varor och tryckfel.

PS Expo AB (Dekalkit.se) tar Àven förbehÄll för utsÄlda varor och försenade leveranser frÄn vÄra leverantörer och tryckerier som vi samarbetar med.
Om leveranstid Àndras vÀsentligt i bestÀllningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.


PS Expo AB (Dekalkit.se) har Àgande och ÄtertaganderÀtt till samtliga produkter tills dess att fullstÀndig betalning har erlagts frÄn kund. För att handla hos oss mÄste du vara 18 Är. PS Expo AB (Dekalkit.se) har svenskt registrerat organisationsnummer och Àr momsregistrerade i Sverige samt innehar svensk F-skatt sedel.

 

Pris


I priserna ingÄr moms med 25%. Vid bekrÀftad bestÀllning kan priserna endast Àndras av omstÀndigheter som 
PS Expo AB (Dekalkit.se) inte rÄder över. Till exempel vÀsentligt Àndrade rÄvarupriser, valutaförÀndringar eller Àndrad moms. Inga expeditions avgifter eller övriga kostnader tillkommer i efterhand, du betalar endast dom kostnader och avgifter som finns specificerade i kassan vid betalning.

 

Frakt

DHL (99kr)
Vid frakt alternativet DHL tillkommer en fast kostnad pÄ 99kr inklusive moms oavsett hur mycket du handlar. DHL levereras med antingen DHL Paket eller DHL Servicepoint och körs antingen ut direkt till dig som kund eller sÄ fÄr du hÀmta paketet hos ett DHL Service Center eller ett lokalt DHL ombud i nÀrheten dÀr du bor.


NÀr du har loggat in i webshopen fÄr du uppdaterad information om kollinummer sÄ fort din bestÀllning Àr skickad sÄ att du kan följa leveransen hela vÀgen hem till dig. Kollisökning fungerar endast om du har registrerat dig som kund innan du lÀgger din order.

Observera att du alltid enbart betalar en fraktkostnad per bestÀllning Àven om din bestÀllning delas upp i flera leveranser.

 

Betalningsvillkor

Kortbetalning (0kr)
Vid alternativet kortbetalning sÄ betalar du din bestÀllning direkt via webshopen, vi tillÀmpar en sÀker kortöverföring och lagrar inga personuppgifter uppgifter gÀllande dig eller ditt betalkort. Du kan betala med Visa, Mastercard eller Eurocard. NÀr du bestÀller med kort tillkommer inga extra avgifter.

Paypal (0kr)
Vid alternativet Paypal sÄ betalar du din bestÀllning direkt i webshopen, inga kostnader tillkommer för detta betalningsalternativ och du kan sjÀlv vÀlja om du vill betala med kort eller via ditt eget Paypal konto om du har ett sÄdant. Mer information angÄende Paypal hittar du pÄ http://www.paypal.se 

Klarna Checkout (0kr)
Handla nu och betala efter leverans av dina bestÀllda produkter. NÀr du betalar via Klarna Checkout handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fÄtt hem dina varor. Inga avgifter tillkommer i samband med anvÀndning av detta betalningsalternativ. Aktuella köpevillkor gÀllandes Klarna Checkout hittar du pÄ http://klarna.com

 


Leveranser

Varor som finns i lager skickas normalt inom 24 timmar (vardagar) efter det att vi har mottagit din bestÀllning. I de fall en vara mÄste bestÀllas frÄn leverantör kan leveranstiden vara nÄgot lÀngre, normal leveranstid pÄ bestÀllnings varor Àr mellan 10-20 arbetsdagar beroende pÄ var i vÀrlden tillverkaren eller leverantören befinner sig. Modellanpassade dekaler, tryck bestÀllning och siffer dekaler Àr alltid bestÀllningsprodukter och tillverkas först efter bestÀllning, det innebÀr att dessa ofta har en leveranstid pÄ mellan 10-20 arbetsdagar beroende pÄ sÀsong, tillgÄng och efterfrÄgan pÄ produkterna. Du kan alltid vara trygg med att vi jobbar för att kunna leverera din order sÄ fort som möjligt till dig. Observera att leveranstiderna som Àr angivna pÄ varje artikel Àr uppskattade och kan variera beroende pÄ efterfrÄgan och tillgÄng.

Angiven och uppskattad leveranstid per produkt anger nÀr produkten berÀknas vara fÀrdig för leverans frÄn vÄrt lager till slutkund dÄ vÀldigt mÄnga av vÄra produkter tillverkas specifikt mot bestÀllning, all leveranstid berÀknas enbart under vardagar. Den uppskattade leveranstiden pÄ produktsidan om sÄdan finns Àndras och uppdateras helt automatiskt och visar ett snitt pÄ snabbaste respektive lÄngsammaste leveranstiden i snitt dom senaste 3 mÄnaderna frÄn just det tryckeriet eller tillverkaren. En uppskattad leveranstid kan visa ex. 5-10 dagar.

En del gÄnger kan din bestÀllning skickas i fler Àn en leverans frÄn oss och det kan bero pÄ att en del produkter har lÀngre leveranstid Àn andra och i vissa fall tillverkas en del produkter först efter bestÀllning. I de fall dÀr vi skickar flera leveranser till dig betalar du endast frakt kostnad för den första leveransen frÄn oss och faktura avgifter som Àr kopplade mot exempelvis Klarna debiteras endast i den första leveransen som du fÄr frÄn oss, alla senare leveranser sker fraktfritt och utan nÄgra kostnader. Dekalkit förbehÄller sig rÀtten att sjÀlva vÀlja transport sÀtt pÄ restordrar.

Observera att ej uthÀmtade paket debiteras med en kostnad av 295 kr inklusive moms oavsett om din retur/reklamation blivit godkÀnd eller ej och det pÄ grund av den returkostnad och hanteringskostnad vi fÄr betala nÀr paketet gÄr i retur till oss. HÀmta ut ditt paket och kontakta oss för en eventuell retur för att undvika denna kostnad.

Vi kan Àven tillhandahÄlla en express hanterings tjÀnst dÀr du som kund fÄr betala en extra kostnad för prioriterad hantering av din order och prioriterad placering i tryckkö samt Àven express leverans direkt hem till dig med antingen Jetpak eller DHL Express. Priserna för expresshantering varierar beroende pÄ produkt och finns inte express hantering specificerad pÄ just den produkt du vill köpa sÄ kontakta oss via e-post för fÄ korrekt pris för en express hantering av din order. Specificerade priser pÄ produkt avser express hantering till kund inom Sveriges grÀnser och för express hantering till kunder utanför Sverige kan priset variera. Kontakta oss för att fÄ ett korrekt pris! Vi garanterar inga leveranstider med express hantering men hanterar din order pÄ snabbaste möjliga sÀttet och skickar med snabbaste möjliga leveranssÀtt direkt hem till dig. Observera att tjÀnsten express hantering Àr kopplad till den specifika produkten och bestÀller du andra produkter pÄ samma bestÀllning sÄ omfattas ej dessa av tjÀnsten express hantering.

PS Expo AB (Dekalkit.se) förbehÄller sig rÀtten att ersÀtta en vara med en identisk produkt frÄn annan tillverkare dÄ den ordinarie produkten inte finns tillgÀnglig för leverans, detta för att förkorta leveranstiderna. Vi ersÀtter endast med produkter som motsvarar den ursprungliga produkten i bÄde utseende, kvalite och funktion. Dekalkit bifogar i normala fall bÄde monteringsskrapa och monteringsinstruktioner med alla bestÀllningar som innehÄller ett dekalkit, undantag kan förekomma dÄ vi inte levererar monteringsskrapor och dÄ beror det oftast pÄ tillfÀllig slutförsÀljning av monteringsskrapor. PÄ dom leveranser som vi skickar direkt frÄn tryckeri sÄ kommer du som kund inte att erhÄlla nÄgon monteringsskrapa men det ingÄr alltid monteringsinstruktioner frÄn respektive tryckeri.


Leveransförseningar

Ibland uppstÄr leveransförseningar utom vÄr kontroll. Det kan t.ex. ske dÄ en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Eftersom vi tillverkar mycket av vÄra produkter efter bestÀllning pÄ olika licenserade tryckerier runt om i vÀrlden kan förseningar uppstÄ som Àr utanför vÄr kontroll t.ex om tryckeriet har vÀldigt lÄnga köer pÄ tryckningar vid högsÀsong, materialbrist eller liknande problem. Om det intrÀffar frÄnsÀger vi oss ersÀttningsansvar till kunden för den skada som förseningen Ästadkommit.


PS Expo AB (Dekalkit.se) förbehÄller sig rÀtten att om möjligt ersÀtta bestÀllda produkter med liknande produkt frÄn en annan tillverkare sÄ lÀnge produkten motsvarar samma kvalite och utseende som den bestÀllda produkten för att undvika ytterligare förseningar. Du kan lita pÄ att vi alltid meddelar dig om leveranser skulle bli försenade under en lÀngre tid. Om du saknar en leverans sÄ maila oss pÄ support@dekalkit.se sÄ kan vi Äterkomma med leveransbesked och kollisök pÄ din bestÀllning. Vi jobbar alltid med att leverera sÄ fort som möjligt till dig som kund.

Vi rekommenderar dock att man registrerar sig som kund innan man lÀgger order hos oss eftersom man dÄ har möjlighet att följa hela order förloppet. Registrerar du dig efter att ordern Àr lagd kan du inte se ordrar som Àr lagda innan du registrerade dig.

 

Transportrisken

Tillsammans med vÄra fraktpartners stÄr vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten frÄn vÄrt lager till dig. Du och transportföretaget stÄr för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods

NÀr du tar emot din vara Àr det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehÄllet vara skadat sÄ meddelar du detta till ditt service center, DHL ombud eller direkt till transportören, det Àr viktigt att du fÄr chaufförens signatur pÄ att det Àr en transportskada. Spara alltid den bekrÀftelse du fÄr pÄ att ditt gods Àr skadat. Vi Àr tacksamma om du meddelar oss snarast om det intrÀffar pÄ support@dekalkit.se sÄ att vi kan vidta eventuella ÄtgÀrder. AnmÀls inte uppenbar transportskada i samband med uthÀmtning av godset har du godkÀnt sÀndningen och avsÀger dig dÀrmed rÀtten till eventuell ersÀttning och ersÀtttningsvaror.

ÅngerrĂ€tt och Öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rĂ€tt att Ă„ngra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av ÅngerrĂ€tt/ Öppet köp betalar kunden för retur frakten. För att du skall kunna nyttja öppet köp eller Ă„ngerrĂ€tt mĂ„ste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning och varan fĂ„r ej heller vara brukad/anvĂ€nd. PS Expo AB (Dekalkit.se) uppmĂ€rksammar hĂ€rmed kunden att öppet köp och Ă„ngerrĂ€tt ej gĂ€ller en vara som skall tillverkas eller vĂ€sentligt Ă€ndras efter konsumentens sĂ€rskilda önskemĂ„l eller som annars skall fĂ„ en tydlig personlig prĂ€gel. Exempel pĂ„ sĂ„dana varor som tillverkas efter bestĂ€llning och/eller kundanpassas efter kundens önskemĂ„l Ă€r t.ex alla modell anpassade dekaler, sifferbakgrunder och dynöverdrag som tillverkas upp mot bestĂ€llning, tryck, gĂ€ller ej heller klippt metervara eller special bestĂ€llda produkter som vi normalt inte har i lager. Dekaler och dekalkit har en begrĂ€nsad hĂ„llbarhet dĂ„ dessa klassificeras som fĂ€rskvaror och vid lĂ€ngre tids lagerhĂ„llning sĂ„ kan klistret pĂ„ dekalerna eller dekalkitet tappa sin hĂ€ftförmĂ„ga och produkter kan dĂ„ anses som förbrukad. Plast och plastkit till Ă„rsmodeller Ă€ldre Ă€n Ă„r 2000 Ă€r special bestĂ€lld plast som ej omfattas av Ă„ngerrĂ€tt och öppet köp. ÅngerrĂ€tt och öppet köp gĂ€ller ej företag. ÅngerrĂ€tt och Öppet köp gĂ€ller ej produkter med nedsatt pris. Om du fĂ„r hem en vara som Ă€r felaktig eller felexpedierad sĂ„ stĂ„r PS Expo AB (Dekalkit.se) för kostnaden att returnera produkten till oss. Kontakta oss sĂ„ skickar vi i sĂ„ fall över en returfraktsedel till dig. Vi förbehĂ„ller oss rĂ€tten att applicera vĂ„r logotyp alternativt texten Dekalkit.se pĂ„ alla dekaler och dekalkit som vi saluför i vĂ„rt sortiment.

Observera att ej uthÀmtade paket debiteras med en kostnad av 295 kr inklusive moms oavsett om din retur/reklamation blivit godkÀnd eller ej och det pÄ grund av den returkostnad och hanteringskostnad som tillkommer nÀr paketen gÄr i retur till oss. HÀmta ut ditt paket och kontakta oss för en eventuell retur för att undvika denna kostnad.

Önskar du anvĂ€nda dig av 14 dagars Ă„ngerrĂ€tten skall du kontakta oss senast 14 dagar efter att du mottagit din vara, kontakten skall vara tydlig och ske skriftligen via e-post, kostnaden för att returnera varan faller pĂ„ köparen/konsumenten vid utnyttjande av Ă„ngerrĂ€tt/öppet köp.

ÅngerrĂ€tten betyder inte att konsumenten har den fulla rĂ€ttighet att fĂ„ hela beloppet för vara i retur. Om varan har hanterats ovarsamt och har mist sitt vĂ€rde har konsumenten inte nĂ„gon rĂ€tt att fĂ„ pengarna i retur, för att köpare/konsument ska ha rĂ€tt till att fĂ„ det fylla belopp i retur sĂ„ skall varan vara i samma skick sĂ„ att produkten kan sĂ€ljas som ny till annan kund. Konsument har rĂ€tt till att se pĂ„ varan och prova den i viss grad, PS Expo AB (Dekalkit.se) förbehĂ„ller sig rĂ€tten att göra avdrag pĂ„ köpesumman om varan uppvisar slitage och inte Ă€r i ny skick och inte kan sĂ€ljas som ny till annan köpare/konsument.

Du ansvarar för en vÀrdeminskning av varan om den har hanterats pÄ ett annat sÀtt Àn vad som Àr nödvÀndigt för att fastslÄ varans sort, egenskaper och hur den fungerar. Om varan har provats pÄ ett annan sÀtt Àn vad som Àr angett betraktar vi varan som anvÀnd vilket betyder att du vid en ÄngerrÀtt bara kan fÄ en del eller ingenting tillbaks av köpesumman beroende pÄ varans vÀrdeminskning. Vid en eventuell vÀrdeminskning utgÄr man frÄn vÀrdet av en vara vid försÀljning av en anvÀnd/begagnad vara.

Alla produkter som returneras till PS Expo AB (Dekalkit.se) skall vara sÀkert förpackade, skador som orsakas av bristfÀllig förpackning kan leda till att ÄngerrÀtten bortfaller.

Observera att öppet köp & ÄngerrÀtten ej gÀller pÄ dekaler och tryck produkter i sortimentet dÄ dessa produkter special tillverkas efter din bestÀllning och sÄledes inte gÄr att sÀlja till nÄgra andra kunder. Vi lÀmnar ingen garanti pÄ monteringar av dekalkit som Àr utförda av vÄr personal i samband med köp, men vÄra montörer har lÄng erfarenhet av att montera dekaler, öppet köp/ÄngerrÀtten gÀller ej fÀrdig monterade produkter.

Om du efter lagd bestÀllning vÀljer att begÀra en förhandsvisning av ditt bestÀllda dekalkit för godkÀnnande innan tillverkning sÄ avvaktar vi godkÀnnande frÄn dig innan vi tillverkar dekalkitet. Om du godkÀnner bilden antingen direkt eller efter en korrigering och gÄr vidare med din bestÀllning sÄ tillkommer normalt inga extra kostnader. Om du dÀremot vÀljer att avbestÀlla hela ordern efter att vi tagit fram en provbild sÄ mÄste vi debitera en kostnad för framstÀllandet av provbilden som normalt Àr 295kr inklusive moms men kostnaden kan variera beroende pÄ vilket tryckeri som tagit fram provbilden.

Om du vill klaga över ditt köp eller en specifik vara kontaktar du oss alltid i första hand via e-post support@dekalkit.se och var noga att specificera ordernummer samt vad saken gÀller.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ska du kontakta oss via e-post support@dekalkit.se inom en vecka (7 dagar) frÄn det du har erhÄllit din leverans. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekrÀftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.


PS Expo AB (Dekalkit.se) följer konsumentköplagens vilket innebÀr 36 mÄnaders reklamationsrÀtt.

ReklamationsrÀtten tÀcker endast ursprungliga fel, dvs. som fanns i varan vid leverans. Detta gÀller inte i de fall dÄ vi inte kan hitta nÄgot fel pÄ produkten eller dÄ du orsakar skadan sjÀlv. Vanligt slitage eller fel som uppstÄtt vid montering ersÀtts ej. 

Observera att ej uthÀmtade paket debiteras med en kostnad av 295 kr inklusive moms oavsett om din retur/reklamation blivit godkÀnd eller ej och det pÄ grund av den returkostnad och hantering vi fÄr betala nÀr paketen gÄr tillbaka till oss, hÀmta ut ditt paket och kontakta oss för en retur för att undvika denna kostnad.

Alla vÄra dekalkit Àr modell anpassade efter originalplasten frÄn respektive tillverkare om ingenting annat anges pÄ produkten, observera att du som kund sjÀlv Àr skyldig att kontrollera att du har installerat ett plastkit som Àr original eller som motsvarar originalutförande. 

Bilderna som visar dekalerna och dekalkit Àr oftast digitalt framstÀllda och skall betraktas som exempelbilder pÄ hur dekalen eller dekalkitet ser ut pÄ respektive modell, ibland sÄ visa dekalerna och dekalkiten till en annan modell eller Ärsmodell som exempel men nÀr du bestÀller till din modell sÄ tillverkar vi sjÀlvklart modell anpassade dekaler till just den som du bestÀller till.

Dekaler och dekalkit till skotrar Àr oftast inte helt tÀckande och man bör som kund rÀkna med att glipor kommer att förekomma, vÀlj dÀrför fÀrg pÄ dekalerna eller dekalkitet med omsorg.

Sifferbakgrunder omfattas normalt inte av öppet köp eller Ă„ngerrĂ€tt, dom gĂ„nger dĂ€r ett fel har uppstĂ„tt dĂ€r antingen vi eller tryckeriet har gjort nĂ„got fel som inte överensstĂ€mmer med din bestĂ€llning sĂ„ ansvarar vi för att ersĂ€tta dig kostnadsfritt med korrekta sifferbakgrunder. Sifferbakgrunder kan ej bestĂ€llas med specialtecken utan det Ă€r bara möjligt att bestĂ€lla med bokstĂ€ver A-Ö och siffror 0-9 i kombination.

Tunneldekaler till skotrarna kan ibland vara lÀngre Àn till de bestÀllda modellerna med samma passform och i dessa fall mÄste du som kund sjÀlv kapa av den överflödiga delen pÄ tunneldekalen för att fÄ korrekt lÀngd. Vi godkÀnner ej returer av dekalkit pÄ grund av att glipor förekommer mellan dekalerna vilket alla dekal tillverkare för skotrar har pÄ sina dekalkit Àven om det kan variera mellan respektive tillverkare och vi godkÀnner ej heller returnera pÄ grund av att dekaler Àr för lÄnga i dom fall dÀr dom Àr avsedda att kapas till av dig som konsument. Har det dÀremot uppstÄtt nÄgra felaktigheter utöver det normala vad gÀller dina dekaler sÄ kontaktar du oss sÄ hjÀlper vi dig.

I de fall dÀr du som kund fÄtt en felaktig produkt sÄ kontaktar du oss via e-post i första hand, var noga att ange ordernummer samt vad som Àr felet pÄ din vara. Vid felaktiga varor som Äsamkats av oss stÄr PS Expo AB (Dekalkit.se) för kostnader för returfrakten samt kostnader för att ersÀtta dig som kund med ny korrekt produkt enligt din bestÀllning. I de fall dÀr du som konsument bestÀller produkter eller bestÀller produkter till fel modell sÄ ligger ansvaret hos dig som konsument, var noga med att kontrollera din orderbekrÀftelse sÄ att ett exempel och Ärtal stÀmmer överens med det du har bestÀllt.

 

 

Ej UthÀmtade Paket

Vid ej uthÀmtade paket debiteras du som kund alltid en kostnad pÄ 295 kr inklusive moms och det pÄ grund av den retur och hanterings kostnad som debiteras via DHL, detta gÀller oavsett om du fÄtt en eventuell retur eller reklamation godkÀnd hos oss. Vill du returnera eller reklamera en produkt sÄ mÄste du hÀmta ut ditt paket först, vid godkÀnd retur pÄ grund av fel orsakade av oss sÄ skickar vi en gratis retur fraktsedlar Ät dig som du kan anvÀnda för att skicka tillbaks paketet till oss. Vid utnyttjande av ÄngerrÀtt eller öppet köp sÄ stÄr köpare för returkostnaden till oss.

Återbetalningar

Återbetalningar sker i första hand via samma betalningssĂ€tt som anvĂ€nts vid bestĂ€llning och om det inte Ă€r möjligt sĂ„ sker Ă„terbetalning direkt till ditt bankkonto eller det sĂ€tt som kunden föreslĂ„r.

Återbetalningen sker inom 30 arbetsdagar frĂ„n att vi har mottagit och godkĂ€nt din retur.

 

Reservationer

Vi reserverar oss för Àndringar i priser till följd av stora prisavvikelser frÄn vÄra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vÄr kontroll. LÀs mer om oförutsedda hÀndelser under Force Majeur nedan.

 

Sekretess & SĂ€kerhet

All information som du registrerar i samband med köp ingÄr i vÄr sekretesspolicy vilket innebÀr att vi lÀmnar nÄgra uppgifter om vÄra kunder till nÄgon tredje del, vi behandlar alla dina uppgifter med högsta sekretess. All information mellanPS Expo AB (Dekalkit.se) och dig som köpare Àr konfidentiella uppgifter. Uppgifterna som du som kund lÀmnar till oss anvÀnds endast för att kunna hantera och slutföra affÀrsuppgörelser som finns mellan oss pÄ PS Expo AB (Dekalkit.se) och dig som kund. Alla köp och betalningar sker via SSL-krypterade och skyddade sidor och anslutningar via respektive leverantör som tillhandahÄller betalningslösningen. Du som kund kan kÀnna dig 100% sÀker pÄ att ingen information kommer nÄgon annan del tillhanda nÀr du handlar av oss.

Dekalmallar

VÄra dekalmallar Àr modellanpassade enligt beskrivningen pÄ respektive mall. NÀr du köper mallar av oss sÄ levereras dessa alltid fraktfritt och digitalt till dig, det innebÀr att du direkt efter köp nÀr betalning Àr bekrÀftad fÄr en nerladdningslÀnk digitalt via e-post till dig. NerladdningslÀnken Àr endast aktiv i 24 tim och om du inte laddar ner inom den utsatta tiden sÄ mÄste du köpa en ny mall. Observera att vissa betalningsalternativ sÄ som Klarna krÀver manuell hantering och godkÀnnande kan innebÀra att du fÄr vÀnta lite lÀngre pÄ nerladdningslÀnken dÄ vi mÄste godkÀnna dessa betalningar manuellt. Uppdateringar av mallar ingÄr ej i priset. Alla vÄra mallar Àr copyright skyddade och nÀr du köper en mall av oss sÄ ingÄr du ett avtal med oss som innebÀr att du ej fÄr skÀnka vidare eller sÀlja vidare mallarna till tredjepart. Alla vÄra mallar övervakas av DMCA och i dom fall dÀr DMCA upptÀcker att ett copyright brott har begÄtts dÀr vÄra mallar har getts eller sÄlts vidare till tredjepart sÄ gÄr dom automatiskt vidare med Ätal för copyright brott. Dekalmallar Àr digitala produkter som levereras digitalt direkt efter köp vilket innebÀr att dessa ej omfattas av varken öppet köp eller ÄngerrÀtten. Vid eventuellt frÄgetecken eller problem med din mall sÄ kontaktar du vÄr support via e-post pÄ support@dekalkit.se alternativt via chatten pÄ sidan. 
PS Expo AB (Dekalkit.se) ansvarar ej för fel eller problem som kan uppstÄ i samband med anvÀndning av dom mallar som vi saluför pÄ vÄr sida utan varje köpare Àr skyldig att kontrollera mallen noga innan anvÀndning. Vi rekommenderar alla att mÀta och kontrollera mallen innan anvÀndning och eftersom mallen Àr i 1:1 format sÄ Àr det enkelt att mÀta en del av mallen och sedan mÀta samma del pÄ det fordon som du har köpt mallen till sÄ att du kan verifiera och bekrÀfta att det Àr korrekt mall som du har köpt frÄn oss. Alla vÄra dekalmallar som vi saluför Àr framtagna och tillverkade av Dekalmallar.se

 

Force Majeur

I hÀndelse av krig, naturkatastrof, stridsÄtgÀrder pÄ arbetsmarknaden, myndighets beslut och jÀmförbara hÀndelser utanför vÄr kontroll vilka ej skÀligen kunnat förutses, och pÄverkar ingÄngna avtal samt utfÀstelser frÄn vÄr sida, som gör att vi ej kan hÄlla nÀmnda avtal/utfÀstelse, skall utgöra grund till att vi befrias frÄn vÄra förpliktelser att fullgöra nÀmnda avtal. Nedan följer lÀnkar till Konsumentverket och ARN dÀr du kan lÀsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.


Kontakt

PÄ grund av dom stora mÀngder kund kontakter som vi har varje dag sÄ hÀnvisar vi vÄra kunder att kontakta oss via e-post support@dekalkit.se alternativt via online chatten som vi har pÄ hemsidan för att fÄ hjÀlp sÄ snabbt som möjligt. 

FrÄgor angÄende order och produkter besvaras i första hand via e-post support@dekalkit.se alternativt via online chatten som du hittar pÄ vÄr hemsida, finns tillgÀnglig bÄde via dator och mobila enheter. NÀr online chatten Àr online har du möjlighet att prata direkt med nÄgon pÄ kundtjÀnst och om den Àr offline kan du klicka för att lÀmna ett meddelande direkt till kundtjÀnst sÄ svarar vi dig sÄ snabbt som möjligt.



E-Post KundtjÀnst:
support@dekalkit.se (BestÀllningar, Leveranser, ProduktfrÄgor, Support m.m)

E-Post företag:
info@dekalkit.se (Leverantörer, Övrigt)

FrÄn och med 2022-04-04 sÄ drivs och Àgs Dekalkit.se av

556964-1524
PS Expo AB
Hagagatan 1
794 30 Orsa